
Geïnspireerd op het boek van Alain Lachartre, een thematische tentoonstelling die laat zien hoe de publiciteit het talent van creatieven inzet, en omgekeerd hoe creatieven hun visie opleggen aan de communicatie.
Al meer dan een eeuw zijn de grote stripauteurs en de publiciteit met elkaar verbonden. Het fenomeen is niet exclusief: of het nu gaat om schrijvers, fotografen, filmmakers, modeontwerpers, de publiciteit heeft altijd creatieven uitgenodigd om hen te vergezellen. En maakt optimaal gebruik van hun talent en gevoeligheid. In ruil daarvoor vinden ze in deze samenwerking de mogelijkheid om te experimenteren buiten hun gebruikelijke kaders, door deze reclamebeelden te verkennen die van nature kortstondig zijn. De grote diversiteit aan stijlen, verbeeldingskracht, humor, uitzonderlijke leesbaarheid van de lijn en het vermogen om verhalen soms in één beeld te vertellen, al deze kwaliteiten garanderen aan de merken dat hun boodschappen begrepen worden. Beter nog, ze creëren een medeplichtigheid en winnen de sympathie van de doelgroepen. Dit geldt van de oude prenten van Épinal tot de digitale werken op Instagram.
Alain Lachartre
Meer info
- Tentoonstelling 09.03 > 30.06.2023 van maandag tot vrijdag, van 9 tot 17 uur. Gesloten op zaterdagen, zondagen, feestdagen
- Huis van het Beeld / Seed Factory
- Vrijwilligerslaan 19, 1160 Oudergem
- Gratis toegang