Vacature: Maatschappelijk werker in gemeentelijke kinderdagverblijven (PMS)

De gemeente Oudergem is op zoek naar talent voor haar wervingsreserve van maatschappelijk werkers in gemeentelijke kinderdagverblijven.

Wil je graag aan de slag in de sector Peuterzorg? Motiveert publieke dienstverlening jou? Ben je nauwkeurig als het gaat om administratief beheer? Dan is dit iets voor jou!

JOUW OPDRACHT

Als maatschappelijk werker help je de directeur van een van onze gemeentelijke kinderdagverblijven bij het aansturen van het team en het uitvoeren van haar onderwijsproject. Je biedt gezinnen sociale, administratieve en financiële ondersteuning. Je rapporteert aan de directeur van het kinderdagverblijf en ondersteunt en stelt concrete projecten voor met betrekking tot het leven in het kinderdagverblijf en het verbeteren van het toezicht op en de zorg voor de kinderen.

JE VERANTWOORDELIJKHEDEN

  • Instaan voor de administratieve planning van de aankomst en het vertrek van de kinderen in het kinderdagverblijf;
  • Waken over een optimale bezettingsgraad van de plaatsen om op de vraag van gezinnen te kunnen inspelen;
  • Bezoeken aan kinderdagverblijven organiseren en het pedagogische project uitleggen;
  • Opstellen van het sociaal en financieel dossier;
  • De financiële bijdrage van de ouders berekenen;
  • De tijd factureren die de kinderen in het kinderdagverblijf doorbrengen, herinneringen versturen en borgsommen terugbetalen;
  • Aanwezigheden in het kinderdagverblijf en afwezigheidsbewijzen registeren;
  • Erop toezien dat het opvangcontract wordt nageleefd;
  • Ouders en collega's de informatie bezorgen die nodig is voor de goede werking van het kinderdagverblijf;
  • De directeur bijstaan bij haar managementtaken en ondersteunen bij het leiden van teamvergaderingen;
  • De ouders ondersteunen en een goede vertrouwensrelatie met hen onderhouden;
  • Samenwerken met externe organisaties binnen het netwerk van de Peuterzorg.
  • De ontwikkeling van het kind observeren, vooral op sociaal niveau, door regelmatig aanwezig te zijn in de verschillende afdelingen;
  • Organiseren van interne bewustmakingsevenementen, -projecten en -initiatieven, onder de verantwoordelijkheid van de Directie

PROFIEL

  • Graad: bestuurs- of technisch secretaris
  • Niveau: B, loon volgens de weddeschaal van een technisch bestuurssecretaris van niveau B
  • Dienst: Peuterzorg
  • Vereiste opleiding/ervaring: in het bezit zijn van een bachelordiploma/graduaat sociaal assistent, psychologie of psychomotorische therapie.
  • Ervaring in de sector Peuterzorg en kennis van het Engels zijn pluspunten.

VOORWAARDEN EN OVEREENKOMST

  • Contract: minimaal 1/2VT
  • Variabel uurrooster
  • Maaltijdcheques van € 8
  • Hospitalisatieverzekering
  • Mogelijkheid om tweetaligheidstoelage te ontvangen
  • Tussenkomst van de werkgever in vervoerkosten (openbaar vervoer en fiets)
  • Gratis MIVB-abonnement

GEÏNTERESSEERD?

Stuur je kandidatuur (cv, motivatiebrief en een voor eensluidend verklaard afschrift van je diploma) uiterlijk op 29.05.2024 naar de dienst Peuterzorg van het gemeentebestuur van Oudergem, Emile Idiersstraat 12, 1160 Brussel, of via e-mail naar: petiteenfance@auderghem.brussels.

Datum schriftelijk examen: maandag 10.06.2024

Datum mondeling examen: maandag 24.06.2024