Vacatures
Elke dag ontvangen wij heel wat sollicitaties van mensen die bij het gemeentebestuur willen werken.
Wij kunnen niet alle gegevens bijhouden die u ons opstuurt. Wij stellen dan ook een andere werkwijze voor: u geeft ons alleen uw mailadres en wij sturen u per e-mail alle werkaanbiedingen die we publiceren.
Ben je op zoek naar een werkomgeving die in dienst staat van de samenleving? Wil je een functie met maatschappelijke meerwaarde uitoefenen, dicht bij de mens? Sluit je dan aan bij het OCMW van Oudergem.
Wij zijn op zoek naar een financieel medewerker van niveau C voor een contract van bepaalde duur van 6 maanden, halftijds (50%), ter versterking van het team van de Algemene Dienst van het OCMW van Oudergem.
WIE ZIJN WIJ?
Het Openbaar Centrum voor Maatschappelijk Welzijn (OCMW) heeft als opdracht om personen en gezinnen de nodige sociale hulp te bieden, zodat iedereen een leven kan leiden dat beantwoordt aan de menselijke waardigheid. In dit kader kan het OCMW aan elke inwoner van zijn grondgebied sociale hulp en/of verschillende diensten verlenen (juridische hulp, schuldbemiddeling, hulp bij werk, thuiszorg, rusthuisopname...).
Het OCMW van Oudergem is een OCMW in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest dat, ondanks zijn schaal, een organisatie met een menselijke aanpak blijft. Die nabijheid stelt ons in staat om elke begunstigde een gepersonaliseerde en zorgvuldige ondersteuning te bieden, rekening houdend met zijn of haar specifieke behoeften en situatie. Ons doel is onze begunstigden te begeleiden in hun traject, hen te helpen moeilijkheden te overwinnen en hun levenskwaliteit op duurzame wijze te verbeteren.
FUNCTIEBESCHRIJVING
Als financieel medewerker sta je in voor de administratieve opvolging van de financiële activiteiten van het OCMW en zijn verschillende diensten (intern en gedecentraliseerd). Je ziet toe op de naleving van het budget en op de correcte uitvoering van boekhoudkundige verrichtingen, binnen het wettelijk kader en de interne procedures.
JE BELANGRIJKSTE TAKEN
Opvolging van sociale hulp en uitgaven beslist door de Bijzondere Raad voor de Sociale Dienst (BCSD):
- Invoeren van voorstellen voor eenmalige sociale hulp in de boekhoudsoftware (GESDOS);
- Administratieve verwerking van sociale uitgaven (facturatie, mandaten, budgetopvolging);
- Controle van de begrotingsrubrieken.
Transversaal werk en ondersteuning aan de dienst Financiën:
- Samenwerking met andere diensten: ontvangsten, sociale dienst, rusthuis, enz.;
- Communicatie met externe contactpersonen (POD, leveranciers, enz.);
- Occasionele ondersteuning van de verantwoordelijke van de dienst Financiën of de algemeen secretaris.
JOUW PROFIEL
- Je beschikt minstens over een diploma hoger secundair onderwijs (CESS), bij voorkeur in een administratieve of economische richting, of gelijkwaardig.
- Je beheerst het Nederlands of het Frans volledig, en hebt een basiskennis van de andere nationale taal (mondeling en schriftelijk).
- Een eerste ervaring in een gelijkaardige functie, bij voorkeur in de publieke sector of bij een OCMW, is een troef.
- Je bent nauwkeurig, georganiseerd en voelt je comfortabel met cijfers.
- Je beheerst de gebruikelijke kantoorsoftware (Excel, Outlook, enz.). Kennis van specifieke software zoals Acropole Compta of GESDOS is een pluspunt.
- Je hebt voeling met de publieke dienstverlening en handelt discreet en professioneel.
- Je kan goed in teamverband werken en efficiënt communiceren met verschillende interne en externe gesprekspartners.
ONS AANBOD
- Contract van bepaalde duur van 6 maanden, halftijds (50%)
- Verloning volgens de barema’s van het openbaar ambt (niveau C)
- Mogelijkheid tot valorisatie van anciënniteit uit de privésector
- Tweetaligheidspremie op basis van attesten van SELOR of een erkend certificeringsorgaan
- Mogelijkheid tot telewerk
- Maaltijdcheques van 8€/dag
- Hospitalisatieverzekering
- Aanvullend pensioenplan
- Gratis abonnement bij de MIVB en tussenkomst in abonnementskosten van andere openbaar vervoermaatschappijen en/of fiets- of voetgangersvergoeding
- Aantrekkelijk verlofstelsel
- Een goed evenwicht tussen werk en privéleven
HOE SOLLICITEREN?
Stuur je CV, motivatiebrief en een kopie van je diploma vóór 4 augustus 2025 naar het volgende adres: jobs@auderghem.brussels.
Let op: een schriftelijke proef maakt deel uit van deze procedure. Wij vragen je vriendelijk om 8 augustus 2025 alvast in je agenda vrij te houden.
Wij voeren een actief diversiteitsbeleid en garanderen gelijke kansen, behandeling en toegang tot de selectieprocedure voor alle kandidaten.
De gemeente Oudergem is regelmatig op zoek naar hulpkrachten kinderopvang/kinderverzorg(st)ers om voltijds te werken in haar vier gemeentelijke kinderdagverblijven. Regelmatig moeten vervangposten worden ingevuld, met de mogelijkheid van een contract van onbepaalde duur.
Algemene gegevens
Graad: Technisch assistent
Niveau: C of D
Dienst: Peuterzorg (Kinderdagverblijven)
Vereiste opleiding/ervaring: in het bezit zijn van een getuigschrift hoger secundair onderwijs en een getuigschrift "Hulpkracht Kinderopvang" of "Kinderverzorg(st)er".
Beschrijving van de functie
De hulpkracht kinderopvang/kinderverzorg(st)er is verantwoordelijk voor de opvang van een variërend aantal kinderen van 3 maanden tot 3 jaar. Zijn/haar specifieke taken staan hieronder beschreven.
Opdrachten
- je staat in voor de dagelijkse opvolging van de kinderen onder het toezicht en de leiding van de verpleegkundige-directrice;
- je hebt aandacht voor de algemene ontwikkeling van elk kind, met respect voor zijn of haar eigenheid;
- je treedt ouderschapsondersteunend op;
- je ziet toe op de naleving van de hygiënevoorschriften in de opvangomgeving;
- je bent de bevoorrechte gesprekspartner van de ouders voor het verloop van de dag van het kind;
- je geeft de maaltijden en tussendoortjes aan de kinderen;
- je staat in voor de verzorging van de kinderen (luiers verversen, wassen ...);
- je onderhoudt de opvangruimte en richt deze in;
- je dient de geneesmiddelen op voorschrift toe, net als de door het ONE toegestane basisgeneesmiddelen;
- je maakt de flesjes klaar.
Vereiste vaardigheden (knowhow)
- je bent een initiatiefnemer, hebt organisatietalent en kunt zelfstandig werken;
- je geeft blijk van motivatie en interesse in de functie;
- je leeft de neutraliteitsplicht na en blijft onpartijdig;
- je bent in staat om zowel de gemeentelijke belangen als die van het ONE te behartigen en hebt oog voor de noden van de kinderen die je worden toevertrouwd.
Persoonlijke en sociale vaardigheden en kwaliteiten (softskills)
- je onderhoudt goede relaties met de ouders en het administratieve, technische en paramedische personeel;
- je spreekt beleefd en rustig in elke situatie;
- je bent flexibel op het vlak van de uurroosters en past je aan het werk aan dat zich aandient.
Toelatingsvoorwaarden - profiel
- in het bezit zijn van een getuigschrift hoger secundair onderwijs en een getuigschrift "Hulpkracht kinderopvang" of "Kinderverzorg(st)er"
- zijn/haar burgerlijke en politieke rechten genieten
- beschikken over de vereiste fysieke geschiktheid
- in het bezit zijn van een attest van goed gedrag en zeden (model 2) van niet meer dan 3 maanden oud
- afdoende ervaring in de kinderverzorgingssector is een troef
- slagen voor het mondelinge gesprek, waarbij het redeneervermogen van de kandidaten zal worden beoordeeld, net als hun vermogen om de vereiste opleiding om te zetten in de praktijk
Arbeidsovereenkomst aangeboden door de gemeente Oudergem
- salaris conform gemeentelijke barema's (niveau C voor kinderverzorg(st)ers of D voor hulpkrachten kinderverzorging);
- in aanmerking nemen van de opgebouwde anciënniteit in de overheids- en privésector;
- aangename werkomgeving;
- eindejaarspremie;
- vakantiegeld;
- flexibele werkuren (37,5 uur/week);
- gratis MIVB-abonnement;
- terugbetaling van kosten voor andere openbare vervoerswijzen tot 88%;
- fiets- en voetgangerspremie;
- tweetaligheidspremie op basis van attesten die door SELOR of een andere erkende taalcertificeringsinstantie worden afgeleverd;
- maaltijdcheques van 8 euro;
- hospitalisatieverzekering (tussenkomst van de werkgever of gratis bij het basispakket);
- Opleidingsmogelijkheden;
- aanleg van een wervingsreserve die drie jaar geldig blijft.
Solliciteren
De sollicitatiebrieven, vergezeld van een curriculum vitae, een kopie van het diploma en een uittreksel uit het strafregister van minder dan 3 maanden oud kunnen alleen via e-mail worden gestuurd, aan petiteenfance@auderghem.brussels
Praktisch
-
U wenst onze werkaanbiedingen niet meer via e-mail te ontvangen.
U kunt zich te allen tijde uitschrijven, ofwel door te klikken op de link "Uitschrijven" die opgenomen is in elke mail met werkaanbiedingen die wij u sturen, ofwel door het uitschrijvingsformulier te gebruiken.
-
Verwerking van uw persoonsgegevens
Alle informatie is beschikbaar op deze pagina .
-
Aanvraagformulier voor de uitoefening van rechten met betrekking tot persoonsgegevens
Alle informatie is beschikbaar op deze pagina.
Onze werkaanbiedingen ontvangen via e-mail
Om u in te schrijven op de verzendlijst voor onze werkaanbiedingen vult u dit formulier in.