Vacatures
Elke dag ontvangen wij heel wat sollicitaties van mensen die bij het gemeentebestuur willen werken.
Wij kunnen niet alle gegevens bijhouden die u ons opstuurt. Wij stellen dan ook een andere werkwijze voor: u geeft ons alleen uw mailadres en wij sturen u per e-mail alle werkaanbiedingen die we publiceren.
De gemeente Oudergem is op zoek naar een leraar Nederlands voor een voltijdse functie in het schoolcentrum Souverain/Cirquétudes, voor het derde tot het zesde leerjaar van het basisonderwijs.
Locatie
Schoolcentrum Souverain/Cirquétudes
Contractduur
Vervanging van 1 november tot 21 december, met mogelijkheid tot verlenging
Verantwoordelijkheden
- Nederlands onderwijzen aan leerlingen van het 3e tot het 6e leerjaar van de basisschool.
- Interactieve en boeiende lessen plannen en geven met behulp van innovatieve pedagogische methoden en een ondersteunend handboek.
- De voortgang van de leerlingen regelmatig evalueren en constructieve feedback geven.
- Samenwerken met andere leerkrachten en het schoolbestuur om een inclusieve en stimulerende leeromgeving te bevorderen.
Voordelen
- Vergoeding en rechten in overeenstemming met die van leerkrachten die gesubsidieerd worden door de Federatie Wallonië-Brussel.
- Maaltijdcheques.
- Ziekenhuisverzekering.
- Mogelijkheid om studies en lunches te verzorgen met extra vergoeding.
Gewenst profiel
- Afgestudeerd aan een hogeschool voor pedagogiek – bij voorkeur afdeling lerarenopleiding
- Beheersing van de Nederlandse taal (minimaal niveau C1).
- Vermogen om zelfstandig en in teamverband te werken.
- Passie voor lesgeven en het opleiden van jongeren.
Hoewel een diploma als leerkracht gewenst is, nemen we ook sollicitaties in overweging van personen die niet over de vereiste diploma's beschikken. Alle relevante ervaring in een vergelijkbaar domein wordt uiteraard als een pluspunt beschouwd.
Geïnteresseerde kandidaten worden verzocht hun cv en motivatiebrief vóór 15 oktober 2025 te sturen naar bmugrabi@auderghem.brussels.
De gemeente Oudergem is op zoek naar een Onderhoudsmedewerker Sportcentrum (M/V/X) niveau E, in het kader van een voltijds contract van bepaalde duur van 6 maanden met het oog op een contract van onbepaalde duur, ter versterking van het onderhoudsteam van de sportcentra: Gymnasium en Willegems.
Wilt u bijdragen aan het welzijn van de burgers door te zorgen voor de netheid en het onderhoud van onze infrastructuren? Dan is deze vacature misschien iets voor u!
Er wordt gewerkt op zaterdag en zondag, ongeveer 2 keer per maand, met variabele uurroosters die kunnen starten vanaf 07u00 en lopen tot 23u00, afhankelijk van de werkweken.
Wie zijn wij ?
De Gemeentelijke Administratie van Oudergem is het bestuursniveau dat het dichtst bij de Oudergemse burgers staat. Zij organiseert de diensten aan de bevolking, het openbaar net, de stedenbouw, de begraafplaatsen, de erediensten… Zij creëert en stelt infrastructuren ter beschikking van de burgers (scholen, crèches, sport- en cultuurcentra), regelt de belastingen, onderhoudt en renoveert de openbare ruimten, organiseert de sociale hulp, het onderwijs en de kinderopvang, de ruimtelijke ordening en het vastgoed, de mobiliteit, de cultuur, enz.
Uw werk zal een directe impact hebben op de kwaliteit van het onthaal van de sporters en de plaatselijke verenigingen. Als onderhoudsmedewerker speelt u een sleutelrol bij het behoud van propere, veilige en aangename ruimtes voor iedereen.
FUNCTIEBESCHRIJVING (Hoofdopdrachten) :
- Onthaal en begeleiding van de gebruikers
- Openen en sluiten van de zalen volgens het vastgelegde uurrooster.
- Sporters en bezoekers vriendelijk onthalen en oriënteren.
- Toezien op de naleving van de bezettingsuren en het huishoudelijk reglement.
- Ervoor zorgen dat enkel gemachtigde personen de installaties gebruiken.
- Onderhoud en hygiëne van de infrastructuren
- Instaan voor het schoonmaken van de ruimtes: onthaalhal, trappen, gangen, lift, kleedkamers, douches en sanitair.
- Gebruik maken van aangepast materiaal (borstels, schoonmaakmachines, …) voor een doeltreffend onderhoud.
- Netheid behouden rond de terreinen, op de parking en in de trappenhallen.
- Afvalbakken ledigen en regelmatig buitenzetten.
- Logistiek, onderhoud en opvolging van de uitrusting
- Plaatsen van tribunes, inrichten van de zalen, enz.
- Elke storing of schade melden aan de verantwoordelijke voor een snelle interventie.
- Kleine onderhouds- en logistieke taken uitvoeren die geen specifieke kwalificatie vereisen.
Profiel
- U bent zeer flexibel wat betreft werkuren (ook in het weekend).
- U beschikt over een goede fysieke conditie. U bent in staat schoonmaaktaken uit te voeren, inclusief het dragen van lasten en langdurig rechtstaand werk.
- Vaardigheid in het gebruik van schoonmaaktechnieken, uitrustingen en aangepast materiaal (borstels, eenschijfsmachine, schrobzuigmachine, industriële stofzuigers, …) om een optimaal onderhoud van de sportinfrastructuren te garanderen.
- U vertegenwoordigt het Sportcentrum en stelt zich gastvrij en respectvol op tegenover de gebruikers en bezoekers.
- U beschikt over een goed contactgevoel en een sterke zin voor dienstverlening.
- U volgt de schoonmaak- en ontsmettingsplanningen en -protocollen op om de veiligheid en hygiëne van de ruimtes te waarborgen.
- Uw affiniteit met sport stelt u in staat de verwachtingen van de gebruikers en de specifieke vereisten van sportinfrastructuren beter te begrijpen.
Ons aanbod
- Een loon overeenkomstig de barema’s van het openbaar ambt niveau E, evenals een vakantiegeld en een eindejaarspremie. De nuttige anciënniteit wordt volledig overgenomen.
- Maaltijdcheques (€8/dag).
- Hospitalisatieverzekering.
- Aanvullend pensioen.
- Gratis abonnement bij de MIVB en tussenkomst in de abonnementskosten van andere openbare vervoersmaatschappijen en/of fiets- en voetgangersvergoeding.
- Een aantrekkelijk verlofstelsel.
- Een goed evenwicht tussen werk en privéleven.
- De kans om deel uit te maken van een dynamische en solidaire dienst.
- Een gevarieerde job met verantwoordelijkheden en persoonlijke inbreng, met mogelijkheden tot vorming.
Hoe solliciteren ?
Om uw kandidatuur in behandeling te nemen, gelieve ons uw CV en motivatiebrief te bezorgen vóór 15 september 2025 op het volgende adres: jobs@auderghem.brussels
De exacte datum van de proef zal later meegedeeld worden.
Wij voeren een actief diversiteitsbeleid en garanderen gelijke kansen, gelijke behandeling en gelijke toegang tot de selecties voor al onze kandidaten.
Zoekt u een werkomgeving ten dienste van de gemeenschap? Wenst u een functie uit te oefenen met betekenis en dicht bij de mens? Kom ons team versterken bij het OCMW van Oudergem, een werkgever op menselijke maat die de wil heeft om echt maatschappelijk werk te verrichten.
In het kader van de komende evolutie van de federale wetgeving die de werklast van de sociale diensten zal beïnvloeden, vormen we van nu af aan een wervingsreserve van Maatschappelijk Assistenten (niveau BH), in vooruitzicht van toekomstige behoeften aan Maatschappelijk Assistenten binnen de Eerstelijns Algemene Maatschappelijke Dienst. De aanwervingen zullen gebeuren in functie van de beschikbare posities en de door de overheid aan de OCMW's toegekende budgetten.
WIE ZIJN WIJ?
Het Openbaar Centrum voor Maatschappelijk Welzijn (OCMW) van Oudergem heeft als opdracht aan personen en gezinnen de noodzakelijke maatschappelijke hulp te verzekeren om een ieder toe te laten een leven conform de menselijke waardigheid te leiden. In dit opzicht kan het aan elke persoon die op zijn grondgebied verblijft een maatschappelijke hulp en/of diverse diensten verlenen (juridische hulp, schuldbemiddeling, hulp bij tewerkstelling, thuishulp, plaatsing in een woonzorgcentrum, enz.).
Wij zijn een structuur op menselijke maat, wat ons toelaat een gepersonaliseerde en attente ondersteuning te bieden aan elke van onze rechthebbenden, rekening houdend met hun specifieke noden en hun individuele situatie. Ons doel is dicht bij onze rechthebbenden te staan, en hen gedurende hun hele traject te begeleiden, door hen te helpen hun moeilijkheden te overwinnen en hun levenskwaliteit op een duurzame manier te verbeteren.
FUNCTIEBESCHRIJVING
Als Maatschappelijk Assistent binnen het OCMW van Oudergem begeleidt u de gebruikers bij het oplossen van hun moeilijkheden om hen een waardig leven te laten leiden, terwijl u hun autonomie bevordert en een kwalitatieve, ethische en procedureel correcte dienstverlening garandeert.
- Het onthaal en de opvang van gebruikers tijdens de permanenties verzekeren: analyse van de vraag, actief luisteren, overhandiging van het ontvangstbewijs en verificatie van de territoriale bevoegdheid.
- Volledige sociale onderzoeken voeren, met respect voor de interne procedures en het wettelijk kader.
- Sociale rechten openen en beheren (ziekenfonds, statuut van persoon met een handicap, enz.) en het residuele karakter van de hulp verifiëren.
- Een geïndividualiseerde begeleiding opbouwen in overleg met de gebruiker: leefloon, financiële hulp, administratieve stappen, referentieadres, enz.
- Het administratieve beheer van dossiers verzekeren: invoeren in de informaticasystemen (bv.: BCSS), opstellen van verslagen bestemd voor het Bijzonder Comité, documentbeheer.
- Individuele Projecten voor Maatschappelijke Integratie (IPMI) opstellen, opvolgen en actualiseren: redactie, opvolging van engagementen, sociale balansen.
- Actief samenwerken in netwerk, zowel met de interne diensten (inschakeling, schuldbemiddeling...) als met de externe partners, onder meer bij de recuperatie van bepaalde hulp.
- Deelnemen aan coördinatievergaderingen, collectieve projecten en terreinoverleg.
PROFIEL
- In het bezit zijn van een bachelordiploma maatschappelijk werk.
- Kennis van de Brusselse sociale sector is gewenst, ervaring in een OCMW is een reële troef.
- U bent een actieve luisteraar, hebt empathie en stevige relationele competenties, essentieel in de hulpverleningsrelatie.
- U hebt het vermogen om afstand te nemen, complexe situaties te analyseren en zich met professionalisme aan te passen aan diverse contexten.
- U beheerst de technieken van het maatschappelijk gesprek, weet relevante informatie te verzamelen en een vertrouwensband met gebruikers op te bouwen.
- U beschikt over een goede schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid en bent in staat informatie op een duidelijke en rigoureuze manier te structureren, samen te vatten en over te brengen.
- U kent de relevante sociale wetgevingen (wetgevingen van 1965, 1976 en 2002), de bestaande hulpprogramma's en de institutionele werking van een OCMW.
- Vertrouwd met kantoortoepassingen (Word, Excel, Outlook), bent u rigoureus in de administratieve opvolging; kennis van Gesdos is een pluspunt.
- U bent in staat om in netwerk te werken, samen te werken met verschillende interne en externe partners, en constructieve professionele banden te onderhouden.
- Integer, georganiseerd en gedreven, handelt u met ethiek en professionalisme in elk van uw opdrachten.
- U beschikt over een perfecte beheersing van een van de twee regiotalen (NL/FR) en een goede kennis van de andere regiotaal.
ONS AANBOD
- Een salaris conform de barema's van de overheid niveau BH (vakantiegeld en eindejaarspremie), de nuttige anciënniteit wordt integraal overgenomen.
- Een goede werk-privébalans, met een glijdend uurrooster, en een verlicht uurrooster tijdens de maanden juli en augustus.
- De mogelijkheid tot structureel telewerk, met één dag per week.
- Een gratis abonnement op de MIVB en tussenkomst in de abonnementskosten van andere openbare vervoersmiddelen en/of fiets/voetgangersvergoeding.
- Een aantrekkelijk verlofstelsel.
- Maaltijdcheques met een nominale waarde van 8€ per dag.
- Hospitalisatieverzekering.
- Aanvullend pensioen.
- Een gevarieerde job met verantwoordelijkheden, ruimte voor persoonlijke inbreng, en mogelijkheden tot vorming.
- De kans om deel uit te maken van een dynamische en solidaire dienst.
SELECTIEPROCEDURE
- Sollicitaties worden continu beoordeeld. Enkel kandidaten die voldoen aan de selectiecriteria worden uitgenodigd voor de proeven.
- Het uurrooster van de selectieproeven (schriftelijke en mondelinge proeven, ter plaatse) zal u later meegedeeld worden.
- De geslaagde kandidaten worden opgenomen in een reserve geldig voor 12 maanden en worden opnieuw gecontacteerd voor een snelle aanwerving zodra de functie officieel opengesteld wordt.
HOE SOLLICITEREN ?
Opdat uw sollicitatie in aanmerking zou worden genomen, gelieve ons uw CV, motivatiebrief en een kopie van uw diploma te sturen naar volgend adres: jobs@auderghem.brussels.
Wij verzekeren een actief diversiteitsbeheer, dat gelijke kansen, gelijke behandeling en gelijke toegang tot de selecties voor al onze kandidaten garandeert.
De gemeente Oudergem is regelmatig op zoek naar hulpkrachten kinderopvang/kinderverzorg(st)ers om voltijds te werken in haar vier gemeentelijke kinderdagverblijven. Regelmatig moeten vervangposten worden ingevuld, met de mogelijkheid van een contract van onbepaalde duur.
Algemene gegevens
Graad: Technisch assistent
Niveau: C of D
Dienst: Peuterzorg (Kinderdagverblijven)
Vereiste opleiding/ervaring: in het bezit zijn van een getuigschrift hoger secundair onderwijs en een getuigschrift "Hulpkracht Kinderopvang" of "Kinderverzorg(st)er".
Beschrijving van de functie
De hulpkracht kinderopvang/kinderverzorg(st)er is verantwoordelijk voor de opvang van een variërend aantal kinderen van 3 maanden tot 3 jaar. Zijn/haar specifieke taken staan hieronder beschreven.
Opdrachten
- je staat in voor de dagelijkse opvolging van de kinderen onder het toezicht en de leiding van de verpleegkundige-directrice;
- je hebt aandacht voor de algemene ontwikkeling van elk kind, met respect voor zijn of haar eigenheid;
- je treedt ouderschapsondersteunend op;
- je ziet toe op de naleving van de hygiënevoorschriften in de opvangomgeving;
- je bent de bevoorrechte gesprekspartner van de ouders voor het verloop van de dag van het kind;
- je geeft de maaltijden en tussendoortjes aan de kinderen;
- je staat in voor de verzorging van de kinderen (luiers verversen, wassen ...);
- je onderhoudt de opvangruimte en richt deze in;
- je dient de geneesmiddelen op voorschrift toe, net als de door het ONE toegestane basisgeneesmiddelen;
- je maakt de flesjes klaar.
Vereiste vaardigheden (knowhow)
- je bent een initiatiefnemer, hebt organisatietalent en kunt zelfstandig werken;
- je geeft blijk van motivatie en interesse in de functie;
- je leeft de neutraliteitsplicht na en blijft onpartijdig;
- je bent in staat om zowel de gemeentelijke belangen als die van het ONE te behartigen en hebt oog voor de noden van de kinderen die je worden toevertrouwd.
Persoonlijke en sociale vaardigheden en kwaliteiten (softskills)
- je onderhoudt goede relaties met de ouders en het administratieve, technische en paramedische personeel;
- je spreekt beleefd en rustig in elke situatie;
- je bent flexibel op het vlak van de uurroosters en past je aan het werk aan dat zich aandient.
Toelatingsvoorwaarden - profiel
- in het bezit zijn van een getuigschrift hoger secundair onderwijs en een getuigschrift "Hulpkracht kinderopvang" of "Kinderverzorg(st)er"
- zijn/haar burgerlijke en politieke rechten genieten
- beschikken over de vereiste fysieke geschiktheid
- in het bezit zijn van een attest van goed gedrag en zeden (model 2) van niet meer dan 3 maanden oud
- afdoende ervaring in de kinderverzorgingssector is een troef
- slagen voor het mondelinge gesprek, waarbij het redeneervermogen van de kandidaten zal worden beoordeeld, net als hun vermogen om de vereiste opleiding om te zetten in de praktijk
Arbeidsovereenkomst aangeboden door de gemeente Oudergem
- salaris conform gemeentelijke barema's (niveau C voor kinderverzorg(st)ers of D voor hulpkrachten kinderverzorging);
- in aanmerking nemen van de opgebouwde anciënniteit in de overheids- en privésector;
- aangename werkomgeving;
- eindejaarspremie;
- vakantiegeld;
- flexibele werkuren (37,5 uur/week);
- gratis MIVB-abonnement;
- terugbetaling van kosten voor andere openbare vervoerswijzen tot 88%;
- fiets- en voetgangerspremie;
- tweetaligheidspremie op basis van attesten die door SELOR of een andere erkende taalcertificeringsinstantie worden afgeleverd;
- maaltijdcheques van 8 euro;
- hospitalisatieverzekering (tussenkomst van de werkgever of gratis bij het basispakket);
- Opleidingsmogelijkheden;
- aanleg van een wervingsreserve die drie jaar geldig blijft.
Solliciteren
De sollicitatiebrieven, vergezeld van een curriculum vitae, een kopie van het diploma en een uittreksel uit het strafregister van minder dan 3 maanden oud kunnen alleen via e-mail worden gestuurd, aan petiteenfance@auderghem.brussels
Praktisch
-
U wenst onze werkaanbiedingen niet meer via e-mail te ontvangen.
U kunt zich te allen tijde uitschrijven, ofwel door te klikken op de link "Uitschrijven" die opgenomen is in elke mail met werkaanbiedingen die wij u sturen, ofwel door het uitschrijvingsformulier te gebruiken.
-
Verwerking van uw persoonsgegevens
Alle informatie is beschikbaar op deze pagina .
-
Aanvraagformulier voor de uitoefening van rechten met betrekking tot persoonsgegevens
Alle informatie is beschikbaar op deze pagina.
Onze werkaanbiedingen ontvangen via e-mail
Om u in te schrijven op de verzendlijst voor onze werkaanbiedingen vult u dit formulier in.