Handleiding voor de invoer van je activiteiten op onze culturele agenda

De promotie van jouw culturele activiteiten in Brussel start met de invoer op www.extranet.brussels.

 

Vraag je log in aan: ga naar www.extranet.brussels of surf naar https://www.visit.brussels/nl/bezoekers/agenda/alle-evenementen, scroll naar beneden en klik op ‘jouw evenement in onze agenda? Hier moet je zijn!’. Kies ‘nieuwe gebruiker’ en vul het formulier zo volledig mogelijk in. Jouw gegevens zijn enkel voor intern gebruik. Gebruik een e-mailadres dat je regelmatig nakijkt want dit ons contact om je te waarschuwen als er iets mis is met de invoer. Om je instelling terug te vinden begin de naam ervan te typen in het veld ‘instelling’ en de mogelijkheden ontvouwen zich (de meeste organisaties staan al in onze databank). Het volstaat om op de juiste te klikken. Indien je je organisatie toch niet terugvindt dan kan je ze creëren (‘klik hier om toe te voegen’). Zodra we jouw aanvraag hebben goedgekeurd kan je aan de slag !

 

Je activiteiten invoeren: ga naar www.extranet.brussels of surf naar https://www.visit.brussels/nl/bezoekers/agenda/alle-evenementen, scroll naar beneden en klik op ‘jouw evenement in onze agenda? Hier moet je zijn!’ Vul je gebruikersnaam in en je paswoord. Deze link leidt je naar onze backoffice. Klik op ‘nieuw evenement’ bovenaan en kies de categorie (kies de categorie die doorweegt in het geval van samengestelde events). Als je een festival organiseert kan je alle randevenementen eraan linken.

  • Titel: geen plaats/datums in de titel aub. Als de titel verschilt in de verschillende talen klik dan op ‘vertalingen aangeven’
  • Uitvoerders: om de namen van deelnemende kunstenaars/acteurs/muzikanten enz. te vermelden (zonder tekst). Niet herhalen in andere velden aub. Klik op ‘vertalingen aangeven’ als je in meerdere talen communiceert.
  • Aandachtstrekker/korte omschrijving: de inhoud van dit veld wordt in een groter lettertype weergegeven op de website. Als je een copy-paste maakt van je website/fb-pagina haal dan de enters weg zodat de tekst zich over de volledige breedte van het agenda.brussels-formaat  kan uitrollen aub. Herhaal de praktische info niet in de beschrijving van je activiteit (titel, datums, uurregeling, prijs, plaats enz.), deze zaken kan je kwijt in aparte velden die daarvoor ontwikkeld zijn zodat alles correct gepubliceerd wordt. Klik op ‘vertalingen aangeven’ als je in meerdere talen communiceert. Communiceer altijd in de taal waarin het event doorgaat bij activiteiten waarbij taal van belang is (toneel, lezing, geleide wandeling,... Dit om verwarring te voorkomen.
  • Lange omschrijving: Om de inhoud nader te omschrijven. Je kan hier eventueel de inhoud uit de korte omschrijving copiëren zonder wijzigingen aan te brengen zodat het niet herhaald wordt op de website, maar wel correct uitgevoerd wordt naar de verschillende formats van de partners. Als je een copy-paste maakt van je website/fb-pagina haal dan de enters weg zodat de tekst zich over de volledige breedte van het formaat van onze agenda kan uitrollen aub. Herhaal de praktische info niet in de beschrijving van je activiteit (titel, datums, uurregeling, prijs, plaats enz.) Zaken waarvoor wij geen aparte velden hebben ontwikkeld kan je hier wel kwijt, bvb om de plaats van afspraak te specifiëren bij een rondleiding: Afspraak op het Jourdanplein voor de bakkerij Vatel -> selecteer Jourdanplein als plaats, en preciseer ‘voor de bakkerij Vatel’ in de omschrijving, of bvb ‘gratis voor de inwoners van...’ Klik op ‘vertalingen aangeven’ als je in meerdere talen communiceert. Communiceer altijd in de taal waarin het event doorgaat bij activiteiten waarbij taal van belang is (toneel, lezing, geleide wandeling,... Dit om verwarring te voorkomen.
  • Plaats: vergeet niet aan te vinken indien de activiteit NIET doorgaat op het adres van je organisatie, en de plaats te selecteren. Ook hier vind je de meeste plaatsen terug in onze database, eerst checken alvorens een nieuw adres te creëren aub, zoek op trefwoord. Opgelet: indien je meerdere activiteiten wilt toevoegen die in de plaats doorgaan die je net hebt gecreëerd wacht dan een half uur, de tijd die het systeem nodig heeft om de nieuwe plaats toe te voegen aan de lijst.
  • Datums/uren toevoegen : altijd op de blauwe knoppen ‘toevoegen’ klikken zodat de machine de gegevens opslaat.
  • Categorie : hier kan je eventueel de categorie specifiëren die je in het begin hebt gekozen voor je activiteit
  • Ga altijd naar de volgende etappe door onderaan op de blauwe knoppen te klikken om je werk op te slaan!
  • Etappe 6 doelpubliek en taal: alleen aangeven indien het belangrijk is door de aard van de activiteit. Taal: Communiceer altijd in de taal waarin het event doorgaat bij activiteiten waarbij taal van belang is (toneel, lezing, geleide wandeling,.... hier kan je eventueel ook de ondertiteling vermelden. Doelpubliek: alleen vermelden indien de activiteit zich richt tot een bepaald doelpubliek: slechtzienden, gezinnen, kinderen enz. De 2 laatste zijn van belang voor de kidspagina
  • Media: voeg inspirerende foto’s toe om de zichtbaarheid van je events te verhogen, liefst zonder tekst voor de eventuele promotie in artikels en op de sociale media, in HD en vrij van rechten (of vermeld de copyrights). Je kan ook een affiche toevoegen of een video.

 

De ingevoerde events zijn een half uur na onze validatie zichtbaar op onze pagina’s, onze partners (BRUZZ, UiT, Igoto, BrusselsLife,...) verwerken de info de volgende dag. Check je e-mailadres dat aan jouw log in is verbonden voor eventuele opmerkingen/problemen bij de invoer. Je kan de publikatie op onze website checken door op het rode irisje te klikken naast je ingevoerde evenementen (rood = gepubliceerd). Je kan dan zien wat er beter kan, en eventueel wijzigingen aanbrengen. Zaken veranderen kan trouwens altijd, zowel voor als na de publikatie.