Vacature: Financieel medewerker (m/v/x) bij het OCMW van Oudergem

Ben je op zoek naar een werkomgeving die in dienst staat van de samenleving? Wil je een functie met maatschappelijke meerwaarde uitoefenen, dicht bij de mens? Sluit je dan aan bij het OCMW van Oudergem.

Wij zijn op zoek naar een financieel medewerker van niveau C voor een contract van bepaalde duur van 6 maanden, halftijds (50%), ter versterking van het team van de Algemene Dienst van het OCMW van Oudergem.

WIE ZIJN WIJ?

Het Openbaar Centrum voor Maatschappelijk Welzijn (OCMW) heeft als opdracht om personen en gezinnen de nodige sociale hulp te bieden, zodat iedereen een leven kan leiden dat beantwoordt aan de menselijke waardigheid. In dit kader kan het OCMW aan elke inwoner van zijn grondgebied sociale hulp en/of verschillende diensten verlenen (juridische hulp, schuldbemiddeling, hulp bij werk, thuiszorg, rusthuisopname...).

Het OCMW van Oudergem is een OCMW in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest dat, ondanks zijn schaal, een organisatie met een menselijke aanpak blijft. Die nabijheid stelt ons in staat om elke begunstigde een gepersonaliseerde en zorgvuldige ondersteuning te bieden, rekening houdend met zijn of haar specifieke behoeften en situatie. Ons doel is onze begunstigden te begeleiden in hun traject, hen te helpen moeilijkheden te overwinnen en hun levenskwaliteit op duurzame wijze te verbeteren.

FUNCTIEBESCHRIJVING

Als financieel medewerker sta je in voor de administratieve opvolging van de financiële activiteiten van het OCMW en zijn verschillende diensten (intern en gedecentraliseerd). Je ziet toe op de naleving van het budget en op de correcte uitvoering van boekhoudkundige verrichtingen, binnen het wettelijk kader en de interne procedures.

JE BELANGRIJKSTE TAKEN

Opvolging van sociale hulp en uitgaven beslist door de Bijzondere Raad voor de Sociale Dienst (BCSD):

  • Invoeren van voorstellen voor eenmalige sociale hulp in de boekhoudsoftware (GESDOS);
  • Administratieve verwerking van sociale uitgaven (facturatie, mandaten, budgetopvolging);
  • Controle van de begrotingsrubrieken.

Transversaal werk en ondersteuning aan de dienst Financiën:

  • Samenwerking met andere diensten: ontvangsten, sociale dienst, rusthuis, enz.;
  • Communicatie met externe contactpersonen (POD, leveranciers, enz.);
  • Occasionele ondersteuning van de verantwoordelijke van de dienst Financiën of de algemeen secretaris.

JOUW PROFIEL

  • Je beschikt minstens over een diploma hoger secundair onderwijs (CESS), bij voorkeur in een administratieve of economische richting, of gelijkwaardig.
  • Je beheerst het Nederlands of het Frans volledig, en hebt een basiskennis van de andere nationale taal (mondeling en schriftelijk).
  • Een eerste ervaring in een gelijkaardige functie, bij voorkeur in de publieke sector of bij een OCMW, is een troef.
  • Je bent nauwkeurig, georganiseerd en voelt je comfortabel met cijfers.
  • Je beheerst de gebruikelijke kantoorsoftware (Excel, Outlook, enz.). Kennis van specifieke software zoals Acropole Compta of GESDOS is een pluspunt.
  • Je hebt voeling met de publieke dienstverlening en handelt discreet en professioneel.
  • Je kan goed in teamverband werken en efficiënt communiceren met verschillende interne en externe gesprekspartners.

ONS AANBOD

  • Contract van bepaalde duur van 6 maanden, halftijds (50%)
  • Verloning volgens de barema’s van het openbaar ambt (niveau C)
  • Mogelijkheid tot valorisatie van anciënniteit uit de privésector
  • Tweetaligheidspremie op basis van attesten van SELOR of een erkend certificeringsorgaan
  • Mogelijkheid tot telewerk
  • Maaltijdcheques van 8€/dag
  • Hospitalisatieverzekering
  • Aanvullend pensioenplan
  • Gratis abonnement bij de MIVB en tussenkomst in abonnementskosten van andere openbaar vervoermaatschappijen en/of fiets- of voetgangersvergoeding
  • Aantrekkelijk verlofstelsel
  • Een goed evenwicht tussen werk en privéleven

HOE SOLLICITEREN?

Stuur je CV, motivatiebrief en een kopie van je diploma vóór 4 augustus 2025 naar het volgende adres: jobs@auderghem.brussels

Let op: een schriftelijke proef maakt deel uit van deze procedure. Wij vragen je vriendelijk om 8 augustus 2025 alvast in je agenda vrij te houden.

Wij voeren een actief diversiteitsbeleid en garanderen gelijke kansen, behandeling en toegang tot de selectieprocedure voor alle kandidaten.