Vacature: HR medewerker

De gemeente Oudergem wenst een aanwervingsreserve voor een HR Medewerker opbouwen voor een toekomstige aanwerving.

De gemeente Oudergem is het overheidsniveau dat het dichtst bij de Oudergemse burger staat. Ze organiseert de diensten aan de bevolking, openbare netheid, stedenbouw, begraafplaatsen, gebedsplaatsen ... Ze creert infrastructuren en stelt ze ter beschikking van de burgers (scholen, kinderdagverblijven, sport- en cultuurcentra), regelt de belastingheffing, het onderhoud en de renovatie van de openbare ruimtes, organiseert de sociale bijstand, het onderwijs en de kinderopvang, de ruimtelijke ordening en vastgoedontwikkeling, mobiliteit, cultuur enz.

VEREIST PROFIEL

  • In het bezit zijn van een bachelorsdiploma in het bijzonder in HR of sociaal-professionele integratie (graduaat) 
  • Minstens 2 jaar aantoonbare ervaring in opleiding of aanwerving is een troef
  • Zin voor initiatief, kritisch kunnen redeneren en analyseren 
  • Organisatorische vaardigheden, openheid van geest en collegialiteit.

Opdrachten

Binnen een dynamische ploeg, zorgen voor de vlotte werking van de 'soft HR' -activiteiten binnen de organisatie (rekrutering, promotie, opleiding, evaluatie, interne mobiliteit) om bij te dragen aan een organisatie waarin de vaardigheden van individuen volledig kunnen worden ontplooid door bij te dragen aan de essentiële behoeften van de organisatie en ze voor te bereiden op toekomstige uitdagingen. 

Rekrutering/Promotie/Interne Mobiliteit 

  • Coördineren en uitvoeren van werving voor diverse vacatures binnen de organisatie (analyseren van behoeften, helpen bij het opstellen van functiebeschrijvingen en advertenties, publiceren van aanbiedingen, organiseren van selectieprocedures, schrijven van rapporten, reageren op kandidaten, enz.
  • Een cv-database opbouwen.
  • Advies en expertise volgens de innovaties en veranderingen op de arbeidsmarkt 
  • Bijdrage aan de ontwikkeling van de 'employer branding' in samenwerking met de communicatieafdeling 
  • Coördinatie van stageaanvragen 

Opleiding 

  • Opstellen van een opleidingscatalogus en informeren van afdelingen en medewerkers over opleidingsmogelijkheden
  • Opstellen van opleidingstrajecten per functie en persoonlijke ontwikkelingsplannen
  • De opleidingsaanvragen beheren en anticiperen op de behoeften, rekening houdend met de organisatorische en persoonlijke behoeften van de medewerker of afdeling en met de doelstellingen van het opleidingsbeleid.
  • Opleidingssynergieën voorstellen die samen met de gemeente, andere lokale partners of een andere partner kunnen worden uitgevoerd.
  • Strikte administratieve opvolging van de lopende opleidingen (beheer van de opleidingsaanvragen, bestelbonnen, inschrijvingen, verslagen, opvolging van de facturen, lijst van de opleidingen die elk personeelslid heeft gevolgd, enz.)
  • Samenwerking met de preventieadviseur in het kader van welzijn op het werk: (opstellen van de lijst van verplichte opleidingen, opvolgen van opleidingen georganiseerd door de preventieadviseur).
  • Opvolging van de opleidingen (tevredenheid, gebruik van nieuwe kennis) en voorstellen om de processen te optimaliseren.

Evaluatie 

  • De planning van de personeelsevaluaties bijhouden 
  • Implementatie van het evalutiesbeleid
  • Bijwerken van functiebeschrijvingen met afdelingshoofden en zorgen voor algemene consistentie
  • Bijeenroepen van leden van de beroepscommissie

ONS AANBOD

  • Een afwisselende baan met verantwoordelijkheden en eigen inbreng.
  • Een voltijds contract met ruime opleidingsmogelijkheden.
  • Een loon volgens de barema’s van de overheidsdienst niveau B (vakantiegeld en eindejaarspremie), maaltijdcheques, een hospitalisatieverzekering en de mogelijkheid van een tweetaligheidspremie (via het Selor-examen). Alle relevante anciënniteit wordt teruggenomen.
  • Een bijdrage in de kosten van openbaar vervoer, gratis abonnement op de MIVB, 
  • Een aantrekkelijke verlofregeling.

BEN JE GEÏNTERESSEERD?

Stuur uw CV en een begeleidende brief naar Jobs@auderghem.brussels

Uiterste datum voor indiening van sollicitaties: 23/11/2023

Succesvolle kandidaten zullen worden uitgenodigd voor een schriftelijk examen eind november.

Het gemeentebestuur heeft een actief beleid van diversiteit en verzekert de gelijkheid van kansen, van behandeling en toegang tot de proeven voor al de kandidaten.