Nieuws
- Projectoproep: Brussel op vakantie
- Samen voor het Zoniënwoud! Doe jij ook mee op 26 maart?
- Nummerplaat en bewonerskaart
- Wegwerkzaamheden : Herasfalteren Charles Brassinelaan, Zangvogelslaan, Victor Tahonlaan, Isidore Gérardlaan, Mathieu Buntinckxstraat, Hertogendal
- Nieuw voor de wedstrijd Oudergem in de bloemen : ik adopteer een boomvak!
- C'est jouw beurt de répondre aux questions over de buurt! :)
- IT-consulent
- App 112 BE : in noodsituaties telt iedere seconde!
Agenda
- 20/12 tot 11/04: Oudergem 4 seizoenen - Fotowedstrijd
- 06/03 tot 07/04: Joblente 2023
- 09/03 tot 30/06: Objectif Pub
- 10/03 tot 24/03: Informatica praktijklessen
- 10/03 tot 26/03: Tentoonstelling: Alain Godefroid
- 11/03 tot 23/04: Tentoonstelling: "Elles sont où les histoires"
- 13/03 tot 30/03: Tentoostelling: Sara Aref
- 19/03 tot 26/03: Brusselse Waterdagen
- Home
- Politiek
- Zittingen van de Gemeenteraad
- 30.09.2021 nl
- Opdracht betreffende de energie prestatie van het gebouw - subsidiëring overeenkomst - hernieuwing van de subsidie-overeenkomst voor het loon van de aagestelde beambte
Bestuur & Politiek

Opdracht betreffende de energie prestatie van het gebouw - subsidiëring overeenkomst - hernieuwing van de subsidie-overeenkomst voor het loon van de aagestelde beambte
DE RAAD,
Gelet op de Nieuwe Gemeentewet, in het bijzonder artikel 117;
Overwegende wat volgt:
In het kader van de nieuwe Europese wetgeving aangepast aan het Brussels recht inzake de energiebesparing in gebouwen (de “EPB”), heeft het BIM in 2008 aan de Brusselse gemeenten voorgesteld om een medewerker aan te werven die specifiek gelast is met het opvolgen van de EPB-formulieren, die voortaan bij de aanvragen om stedenbouwkundige vergunningen gevoegd dienen te worden.
Een eerste overeenkomst die een subsidie van 100% voorziet van de wedde van de medewerker belast met deze taak, en waarin de beschrijving van zijn opdracht evenals de subsidievoorwaarden opgenomen zijn, werd ondertekend tussen ons gemeentebestuur en het BIM in januari 2009.
De hernieuwing voor 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019 en 2020 van deze overeenkomst inzake de opdracht en de subsidiëring werd ter goedkeuring voorgelegd aan uw Raad op 24/06/10, 24/08/11, 08/01/13, 24/10/13, 23/10/2014, 24/09/2015, 29/09/2016, 29/06/2017, 29/06/2018, 27/06/2019 en 24/09/2020.
Gelet op de Nieuwe Gemeentewet, in het bijzonder artikel 117;
Overwegende wat volgt:
In het kader van de nieuwe Europese wetgeving aangepast aan het Brussels recht inzake de energiebesparing in gebouwen (de “EPB”), heeft het BIM in 2008 aan de Brusselse gemeenten voorgesteld om een medewerker aan te werven die specifiek gelast is met het opvolgen van de EPB-formulieren, die voortaan bij de aanvragen om stedenbouwkundige vergunningen gevoegd dienen te worden.
Een eerste overeenkomst die een subsidie van 100% voorziet van de wedde van de medewerker belast met deze taak, en waarin de beschrijving van zijn opdracht evenals de subsidievoorwaarden opgenomen zijn, werd ondertekend tussen ons gemeentebestuur en het BIM in januari 2009.
De hernieuwing voor 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019 en 2020 van deze overeenkomst inzake de opdracht en de subsidiëring werd ter goedkeuring voorgelegd aan uw Raad op 24/06/10, 24/08/11, 08/01/13, 24/10/13, 23/10/2014, 24/09/2015, 29/09/2016, 29/06/2017, 29/06/2018, 27/06/2019 en 24/09/2020.
Een nieuwe overeenkomst is nu voor de periode van 01/01/2021 tot en met 31/12/2021 aan de Raad ter goedkeuring voorgelegd.
BESLIST :
- Om zijn goedkeuring te verlenen aan de vernieuwing van de overeenkomst die het aanhangsel vormt van de huidige beraadslaging en er integraal deel van uitmaakt, en die betrekking heeft op het opvolgen van de EPB-formulieren die bij de aanvragen om stedenbouwkundige vergunningen gevoegd worden.
- Om de vernieuwing van de overeenkomst inzake de opdracht en de subsidiëring aan de Gemeenteraad van 30 september 2021 te onderwerpen en de Gemeentesecretaris en de Burgemeester met de uitvoering van dit besluit te lasten.
Onderhavige beraadslaging zal in de vorm van een beknopt verslag overgemaakt worden aan de Heer Minister van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest belast met Plaatslejike Besturen en, in dubbel exemplaar, aan de Minister van Leefmilieu en aan Leefmilieu Brussel.