Vacature: medewerker juridische dienst en functionaris voor gegevensbescherming

Wij zijn op zoek naar een medewerker voor de juridische dienst en referentiepersoon voor gegevensbescherming (niveau B) voor een voltijds contract van onbepaalde duur.

WIE ZIJN WIJ?

Zin in een uitdagende functie waarin u zich kan inzetten voor de gemeenschap en bijdragen aan een moderne, betekenisvolle publieke dienstverlening? Gemotiveerd om mee te werken aan de modernisering van de overheidsdiensten? Sluit u dan aan bij ons team ter ondersteuning van de hiërarchisch verantwoordelijken binnen de administratie van Oudergem.

Wij zijn momenteel op zoek naar een medewerker juridische dienst en referentiepersoon voor gegevensbescherming (niveau B), in het kader van een contract van onbepaalde duur.

Oudergem is een gemeente in de zuidoostelijke rand van Brussel. Haar ligging aan de rand van het Zoniënwoud en haar rol als toegangspoort tot de stad maken van Oudergem een echt laboratorium op het vlak van ruimtelijke ordening en duurzame stedelijke ontwikkeling, met respect voor mens en milieu.

Van de kinderopvang tot de stedenbouw, via het openbaar domein, het onderwijs of de cultuur, de gemeentelijke administratie van Oudergem integreert deze uitdagingen voortdurend in de kern van haar publieke opdrachten.

FUNCTIEOMSCHRIJVING

Als medewerker juridische dienst draag ik bij aan de goede werking van de gemeentelijke administratie door dossiers te behandelen die verband houden met juridische aangelegenheden en geschillen, en door de opvolging van de procedures, onder toezicht en met de steun van de hiërarchische lijn.

Als referentiepersoon voor de bescherming van persoonsgegevens ben ik het aanspreekpunt van de externe functionaris voor gegevensbescherming en verantwoordelijk voor de naleving van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) binnen de gemeentelijke administratie.

Uw taken:

Op juridisch vlak:

  • Beheer van juridische dossiers;
    • Opstarten en opvolgen van procedures m.b.t. gemeentelijke administratieve sancties (beroepsprocedures), burgerlijke en fiscale zaken.

Op vlak van gegevensbescherming:

  • Behandelen van beveiligingskwesties op basis van het bestaande veiligheidsbeleid, inclusief besluitvorming op basis daarvan;
  • Opstellen en aanpassen van veiligheidsrichtlijnen;
  • Uitvoeren van risicoanalyses;
  • Uitvoeren van taken inzake informatiebeveiliging / gegevensbescherming in overeenstemming met het informatiebeveiligingsbeleid.

Daarnaast volgt u de evolutie van wetgeving, materies en/of technieken die verband houden met de functie.

UW PROFIEL

  • U beschikt over een bachelordiploma in de rechten (of bent ingeschreven in het laatste jaar), bij voorkeur met specialisatie in gegevensbeschermingsrecht, Europees recht of een verwante discipline en/of u beschikt over relevante professionele ervaring;
  • U beheerst de algemene beginselen van het fiscaal recht en het contractenrecht;
  • U hebt kennis van de algemene beginselen inzake gegevensbeschermingswetgeving, in het bijzonder de AVG – een eerste kennis is een belangrijke troef, bereidheid om deze kennis te verwerven is vereist;
  • Kennis van het administratief recht (overheidsopdrachten, administratieve sancties) en van de regelgeving met betrekking tot gemeentebesturen en hun personeel is een pluspunt;
  • U beheerst de gangbare informaticatools (Word, Excel, Outlook, internet);
  • U beschikt over sterke redactionele vaardigheden en een uitstekende spelling;
  • U beheerst het Frans of het Nederlands volledig en hebt een basiskennis van de andere nationale taal (mondeling en schriftelijk).

ONS AANBOD

  • Voltijds contract van onbepaalde duur;
  • Bezoldiging volgens de barema’s van het openbaar ambt (niveau B);
  • Mogelijkheid tot valorisatie van alle relevante anciënniteit uit de privésector;
  • Taalpremie op basis van attesten uitgereikt door SELOR of een ander erkend taalcertificeringsorgaan;
  • Mogelijkheid tot telewerk;
  • Maaltijdcheques (€8/dag);
  • Hospitalisatieverzekering;
  • Aanvullend pensioenplan;
  • Gratis abonnement bij de MIVB en tussenkomst in de kosten van andere openbaarvervoersabonnementen en/of fiets-/voetgangersvergoedingen;
  • Aantrekkelijk verlofstelsel;
  • Goede balans tussen werk en privéleven;
  • De kans om deel uit te maken van een dynamische en solidaire dienst;
  • Een gevarieerde functie met verantwoordelijkheden en ruimte voor persoonlijke inbreng, met opleidingsmogelijkheden.

HOE SOLLICITEREN?

Stuur ons uw cv, motivatiebrief en een kopie van uw diploma (of bij inschrijving in het laatste jaar: een bewijs van inschrijving) ten laatste op maandag 16 juni naar het volgende e-mailadres: jobs@auderghem.brussels.

Voor geselecteerde kandidaten vindt het schriftelijk examen plaats op donderdag 19 juni en het mondelinge examen op woensdag 25 juni.

Wij voeren een actief diversiteitsbeleid en garanderen gelijke kansen, behandeling en toegang tot selectieprocedures voor alle kandidaten.