Transparantie - Artikel 6§2

16.05.2019 – Gezamenlijk decreet en ordonnantie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie en de Franse Gemeenschapscommissie betreffende de openbaarheid van bestuur bij de Brusselse instellingen

Artikel 6 §2

(...)

Het gemeentecollege maakt de geactualiseerde lijst van alle kabinetsleden die zijn tewerkgesteld op de dienst van de burgemeester en de schepenen openbaar in de rubriek " transparantie " van de gemeentelijke website, met vermelding van hun naam en functie.

De voorzitter van het OCMW maakt de geactualiseerde lijst van alle leden van zijn kabinet openbaar in de rubriek " transparantie " van de website van het OCMW, met vermelding van hun naam en functie.

 

Verklaring

De burgemeester en schepenen van de gemeente Oudergem beschikken niet over kabinetten om hun functie uit te oefenen.

Hetzelfde geldt voor de voorzitter van het OCMW.

In sommige documenten van de gemeente Oudergem kunt u echter de benaming "kabinet van de burgemeester" aantreffen:

  • In de begroting, met een bedrag gelijk aan nul voor de artikelen waar de vermelding voorkomt
  • In het jaarverslag van de hr-directrice, waar twee ambtenaren van de administratie ingedeeld zijn bij een dienst met deze naam. Het gaat echter wel degelijk om medewerkers van de administratie. In beide gevallen is de benaming "dienst van de administratie" in principe juister dan "kabinet".