Vacatures

Elke dag ontvangen wij heel wat sollicitaties van mensen die bij het gemeentebestuur willen werken.

Wij kunnen niet alle gegevens bijhouden die u ons opstuurt. Wij stellen dan ook een andere werkwijze voor: u geeft ons alleen uw mailadres en wij sturen u per e-mail alle werkaanbiedingen die we publiceren.

 

Zin in een zinvolle job? Gemotiveerd om deel te nemen aan de uitdaging van de modernisering van de openbare diensten? Kom dan bij ons werken in de gemeente Oudergem.

Wie zijn we

Oudergem is een gemeente in het zuidoosten van Brussel. Door haar ligging aan de rand van het Zoniënwoud en haar positie als toegangspoort tot de stad is ze een echt laboratorium voor ruimtelijke ordening en stadsontwikkeling met respect voor mens en milieu.

Van kinderopvang tot stedenbouw, openbare ruimten, onderwijs en cultuur, de gemeente Oudergem moet deze thema's voortdurend integreren in de kern van haar opdrachten van openbare dienst.

De gemeente Oudergem lanceert een aanwervingsprocedure voor de aanwerving van een administratief assistent voor de dienst Wegenis.

Profiel

De administratief/technisch assistent zorgt ervoor dat de aanvragen voor de dienst Wegenis, die afkomstig zijn van verschillende kanalen, worden samengebracht in een overzicht, geregistreerd, doorgestuurd naar de verschillende teams en uitgevoerd.

Dag in, dag uit assisteert hij/zij de wegonderhoudsmanagers bij hun administratieve taken en zorgt hij/zij ervoor dat beslissingen worden opgevolgd, evenals het monitoren en beheren van het schema voor openbare reiniging. Hij/zij helpt ervoor te zorgen dat de planning wordt nageleefd, beheert de werkorders en zorgt ervoor dat de verschillende taken worden voltooid/afgesloten.

Algemene voorwaarden

  • Minimaal een diploma hoger secundair onderwijs of een erkend gelijkwaardig diploma of certificaat;
  • Computervaardigheden (Outlook, Excel, Office suite, scannen),
  • Aanpassingsvermogen en jongleren tussen administratief werk en praktisch werk;
  • Analytische geest en grondigheid,

Specifieke vaardigheden

  • Kennis van het Allopronet-programma
  • Vertrouwd zijn met de applicatie FixMyStreet
  • Pda-tablets gebruiken
  • Vertrouwd zijn met het programma I pano
  • Beheersen van het gebruik van bewakingscamera's en hun software (VLC)
  • P.V.s. schrijven in Inforius
  • Alle administratieve verzoeken van de afdeling beheren.
  •  Klachten met betrekking tot de PP-garageteams beheren.

Ons aanbod

  • Een afwisselende baan met eigen inbreng, een fulltime contract (onbepaalde tijd) met volop opleidingsmogelijkheden.
  • Een salaris volgens de ambtenarenbarema's van niveau C (vakantiegeld en eindejaarspremie), maaltijdcheques, hospitalisatieverzekering en de mogelijkheid tot een tweetaligheidspremie (via het Selor-examen). Alle nuttige anciënniteit wordt teruggenomen.
  • Bijdrage in de abonnementskosten van het openbaar vervoer, gratis MIVB-abonnement.
  • Een aantrekkelijke vakantieregeling.

Interesse?

Stuur je cv, motivatiebrief en een kopie van je diploma naar jobs@auderghem.brussels.

Sluitingsdatum voor sollicitaties: 25/03/2024

De kandidaten die worden gekozen, zullen voor een schriftelijke test op 2 april 2024 uitnodigen.

De lokale overheid gaat actief om met diversiteit door gelijke kansen, gelijke behandeling en gelijke toegang tot selectie te garanderen voor al haar kandidaten.

De gemeente Oudergem is op zoek naar een verpleegkundige voor de Résidence Reine Fabiola (voltijds vervangingscontract).

Wie zijn wij?

Résidence Reine Fabiola is een Rust- en Verzorgingstehuis (MR) gelegen aan de rand van het Forêt de Soignes.

Het biedt de bewoners een ontspannende omgeving omgeven door groen. De kwaliteitskeuken en de verzorgingsdienst zorgen voor het comfort en de hygiëne die onontbeerlijk zijn voor een aangenaam verblijf. Er worden recreatieve en culturele activiteiten georganiseerd voor de bewoners: theaterworkshop, ontmoetingen tussen generaties, muziek, excursies, spelletjes, animatie, workshop bezigheidstherapie.

Functieomschrijving

  • Verwelkomen en informeren van bewoners en hun familie over zorgzaken.
  • Verzamelen van gegevens en zorgprocedures (administratief en zorgmonitoring);
  • Beheren van voorraden en distributie van medicatie.
  • Coördineren van zorgteams in overeenstemming met het door de hoofdverpleegkundige vastgestelde beleid.
  • Zorgen voor traceerbaarheid van uitgevoerde procedures in zorgdossiers.
  • Werken in teamverband en samenwerken met andere partners.
  • Bewoners vragen het institutionele kader en de regels van goed gedrag te respecteren.

Profiel beschrijving

  • Houder van een diploma verpleegkunde
  • In het bezit zijn van een INAMI visum

We zijn op zoek naar iemand die in staat is om:

  • Oplossingen te vinden voor onverwachte situaties en resultaatgericht te zijn.
  • Beslissingen te nemen en zich daaraan te houden.
  • Duidelijk te communiceren en samen te werken met partners.

 Technische vaardigheden

  • Hygiëne en asepsisregels
  • Basiselementen van psychologie
  • Naleven van verpleeginstructies en werkprocedures, voornamelijk
  • Gebruik van medische instrumenten en hulpmiddelen die specifiek zijn voor de functie
  • Kennis van veiligheidsinstructies
  • Technieken voor stressbeheersing
  • Identificatie van tekenen en gradaties van pijn
  • Methoden van zorg voor patiënten aan het einde van hun leven
  • Pathologieën van veroudering

Aangeboden voordelen

  • Maaltijdcheques
  • Vergoeding van reiskosten
  • Aantrekkelijke vakantieregeling
  • Een plek waar je de tijd kunt nem en om de bewoner te begeleiden.

GEÏNTERESSEERD?

Stuur om te solliciteren je CV, motivatiebrief en een leesbare kopie van je diploma naar jobs@auderghem.brussels

De gemeente Oudergem is regelmatig op zoek naar hulpkrachten kinderopvang/kinderverzorg(st)ers om voltijds te werken in haar vier gemeentelijke kinderdagverblijven. Regelmatig moeten vervangposten worden ingevuld, met de mogelijkheid van een contract van onbepaalde duur.

Algemene gegevens

Graad: Adjunct

Niveau: C of D

Dienst: Peuterzorg (Kinderdagverblijven)

Vereiste opleiding/ervaring: in het bezit zijn van een getuigschrift hoger secundair onderwijs en een getuigschrift "Hulpkracht Kinderopvang" of "Kinderverzorg(st)er".

Beschrijving van de functie

De hulpkracht kinderopvang/kinderverzorg(st)er is verantwoordelijk voor de opvang van een variërend aantal kinderen van 0 tot 36 maanden. Zijn/haar specifieke taken staan hieronder beschreven.

Opdrachten

  • je staat in voor de dagelijkse opvolging van de kinderen onder het toezicht en de leiding van de verpleegkundige-directrice;
  • je hebt aandacht voor de algemene ontwikkeling van elk kind, met respect voor zijn of haar eigenheid;
  • je treedt ouderschapsondersteunend op;
  • je ziet toe op de naleving van de hygiënevoorschriften in de opvangomgeving;
  • je bent de bevoorrechte gesprekspartner van de ouders voor het verloop van de dag van het kind;
  • je geeft de maaltijden en tussendoortjes aan de kinderen;
  • je staat in voor de verzorging van de kinderen (luiers verversen, wassen ...);
  • je onderhoudt de opvangruimte en richt deze in;
  • je dient de geneesmiddelen op voorschrift toe, net als de door het ONE toegestane basisgeneesmiddelen;
  • je maakt de flesjes klaar.

Vereiste vaardigheden (knowhow)

  • je bent een initiatiefnemer, hebt organisatietalent en kunt zelfstandig werken;
  • je geeft blijk van motivatie en interesse in de functie;
  • je leeft de neutraliteitsplicht na en blijft onpartijdig;
  • je bent in staat om zowel de gemeentelijke belangen als die van het ONE te behartigen en hebt oog voor de noden van de kinderen die je worden toevertrouwd.

Persoonlijke en sociale vaardigheden en kwaliteiten (softskills)

  • je onderhoudt goede relaties met de ouders en het administratieve, technische en paramedische personeel;
  • je spreekt beleefd en rustig in elke situatie;
  • je bent flexibel op het vlak van de uurroosters en past je aan het werk aan dat zich aandient.

Toelatingsvoorwaarden - profiel

  • in het bezit zijn van een getuigschrift hoger secundair onderwijs en een getuigschrift "Hulpkracht kinderopvang" of "Kinderverzorg(st)er"
  • zijn/haar burgerlijke en politieke rechten genieten
  • beschikken over de vereiste fysieke geschiktheid
  • in het bezit zijn van een attest van goed gedrag en zeden (model 2) van niet meer dan 3 maanden oud
  • afdoende ervaring in de kinderverzorgingssector is een troef
  • slagen voor het mondelinge gesprek, waarbij het redeneervermogen van de kandidaten zal worden beoordeeld, net als hun vermogen om de vereiste opleiding om te zetten in de praktijk

Arbeidsovereenkomst aangeboden door de gemeente oudergem

  • salaris conform gemeentelijke barema's (niveau C voor kinderverzorg(st)ers of D voor hulpkrachten kinderverzorging);
  • in aanmerking nemen van de opgebouwde anciënniteit in de overheids- en privésector (tot max. 6 jaar);
  • aangename werkomgeving;
  • eindejaarspremie;
  • vakantiegeld;
  • flexibele werkuren (37,5 uur/week);
  • gratis MIVB-abonnement;
  • terugbetaling van kosten voor andere openbare vervoerswijzen tot 80%;
  • fiets- en voetgangerspremie;
  • tweetaligheidspremie op basis van attesten die door SELOR of een andere erkende taalcertificeringsinstantie worden afgeleverd;
  • maaltijdcheques van 6 euro;
  • hospitalisatieverzekering (tussenkomst van de werkgever of gratis bij het basispakket);
  • talrijke opleidingsmogelijkheden;
  • aanleg van een wervingsreserve die drie jaar geldig blijft.

Solliciteren

De sollicitatiebrieven, vergezeld van een curriculum vitae, een kopie van het diploma en een uittreksel uit het strafregister van minder dan 3 maanden oud kunnen alleen via e-mail worden gestuurd, aan petiteenfance@auderghem.brussels

 

Praktisch

  • U wenst onze werkaanbiedingen niet meer via e-mail te ontvangen.

U kunt zich te allen tijde uitschrijven, ofwel door te klikken op de link "Uitschrijven" die opgenomen is in elke mail met werkaanbiedingen die wij u sturen, ofwel door het uitschrijvingsformulier te gebruiken.

  • Verwerking van uw persoonsgegevens

Alle informatie is beschikbaar op deze pagina .

  • Aanvraagformulier voor de uitoefening van rechten met betrekking tot persoonsgegevens

Alle informatie is beschikbaar op deze pagina.

 

Onze werkaanbiedingen ontvangen via e-mail

Om u in te schrijven op de verzendlijst voor onze werkaanbiedingen vult u dit formulier in.

Het gemeentebestuur van Oudergem zal de gegevens van dit formulier gebruiken om u werkaanbiedingen te sturen.

De informatie over de verwerking van uw persoonsgegevens in het kader van de inschrijving op de nieuwsbrief werkgelegenheid is te vinden op de website van de gemeente

Door hieronder te klikken geeft u het gemeentebestuur toelating om uw gegevens te verwerken in het kader van de aanwerving.

Uitschrijven / Opnieuw inschrijven